18/07/2011
ספיישל אלסקה | צילום: אורן שלו www.oren-shalev.com | ל"אוסקה" רעננה: www.rest.co.il/_Intros/osaka/index.html
הסושי צולם, על מראה ,תחת כיפת השמים המשתקפים בה.
הוא הוצמד בידיו האוהבות של השף של "אוסקה" לצורת לב חיננית.
השימוש במראה תרם ליצירת הפריים בהשתקפות כחול השמיים כרקע מרענן ונאיבי, ובהכפלת מימדיי הסושי למתן עומק .
העירית משתלבת בקומפוזיציה בחן, מונחת על הסושי באסימטריה ,מנוגדת למוקפדות ולכלל צבעי המנה,כך שנוצרה כמעט תנועה בצילום של אובייקט סטטי.
צילום מזון באור יום מלא,ללא הצללות, נותן תוצאה של צבעים עזים ומעוררי תאבון.
יחד עם זאת העבודה עם אור היום של הקיץ הישראלי מורכבת, גם לצלם וגם למנה ,המזיעים,ומאבדים חיוניות.
בעיקר כשמדובר בסושי, שטריות חמרי הגלם ,כמו במסעדת "אוסקה",היא תנאי ראשון לטעמו המשובח ,והמראה הבוהק.
לאחר שסובבתי את המראה, כשהמנה עליה ,בזוית בה משתקפים השמים הכחולים ,והמנה נראית במיטבה,
צולם הסושי בזריזות מלמעלה ,תוך הקפדה להראות את תכנו.
סושי מצטלם על מראה
בהשתקפות כחול שמי רעננה הלוהטת.
עליו עירית ,שהונחה כקישוטי שיער גיישה
רגע לפני פגישה.
קירוב לבבות של חבורה שעזבה את הבית:
סלמון מבהיק בטריותו,
מתלבט אם נעים לו בקיץ הישראלי,
אחרי שעזב את בית חלומותיו במימי אלסקה הקפואים,
חובר לאבוקדו גלילי המתגעגע לחיי הכפר,
מלפפון וגזר המסרבים להיות סלט,
נצמדים לביצה ישראלית,שלא זכתה להיות אפרוח,
ומתחפשת לטמגו .
אליהם מתגלגלת ,לגיבוש החבורה,
אצה שנמשתה ממים מלטפים, וייבשו את חייה,
ואורז יפני ,שנמלט מרעידת האדמה האחרונה,
מנחם את ידידיו בחיבוק הדוק.