צאט כתבה-תשעה טיפים בנושא עבודה במטבח- חלק ב' - תבשיל - יריד האוכל הביתי של ישראל
פתיחת מטבח
      הרשמה | שכחתי סיסמא
  • חפש מנה
  •      
  • חפש שם עסק
סוג מנה
סוג מטבח
ישוב
איזור
סגור חלונית

סגור חלונית הגדרות חיפוש נוספות:

עד מחיר
ש"ח
זמן התראה
כשרות
מנה ייחודית לחגים
אתר אישי משלוחים    צמחוני    אורגני    ללא גלוטן    טבעוני    דיאטתי

תשעה טיפים בנושא עבודה במטבח- חלק ב'

רוית לוי


( לאתר הכותב)
תשעה טיפים בנושא עבודה במטבח- חלק ב'

בחלק א' של הכתבה דיברנו על ארבעה טיפים שיעזרו לכם בדרך למטבח מוצלח, אנחנו נמצאים בחצי הדרך, חלק ב' של הכתבה יספק את הטיפים הנוספים לאני החדש שלכם במטבח.
טיפ חמישי- לאהוב את מה שאתה עושה ולעשות אותו טוב אל תכנסו למטבח אם אתם ביום רע או עצבניים, או אם רבתם אם הבעל (אלא אם כן זו התראפיה שלכם) או האישה או הבוס הוציא עליכם את זעמו היום.
כנסו אל המטבח כשיש לכם את כל הזמן והאהבה לעשות את מה שאתם רוצים ואוהבים.
נכון ועכשיו תגידו לי "למי יש זמן", אתם עובדים במינימום 9 שעות ביום ואז חוזרים למשמרת שנייה עם הילדים ובינינו בשעה 21.
00 למי יש כוח להתחיל לבשל? התשובה שלי היא כזאת- את מה שאתם עושים, תאהבו וכך גם תעשו אותו טוב ולכן לא משנה באיזה שעה תעשו אותו.
אל תעשו משהו שאתם לא אוהבים, מצטערת, אולי זה לא נכון ולא ריאלי אצל כולם אבל אני למדתי עם השנים שאם אתה עושה משהו, תעשה אותו טוב ולא, אל תעשה אותו.
.
.
מה שכמובן מוביל אותנו לטיפ השישי, טיפ שישי- כנסו אל המטבח בתשוקה קראו את הסיטואציה הבאה: השעה 6.
00 בבוקר, השעון מצלצל, קמים, מתארגנים לעבודה, מארגנים את הילדים לגן או לבית הספר, בדרך כלל מתנהל איזה קרב התשה אחד או ש, בדרך לעבודה מה גם שהבכי של הילדים עוד מהדהד לך באוזן, אתה נתקע בפקק באיילון שהתזמון לו מייאש אותך, דבר שגורם לך להגיע לעבודה כמו סמרטוט רצפה בערך ואז עומדות בפנינו שתי אופציות: האחת להמשיך את היום כמו שהוא בסמרטוטיות מתמשכת והשנייה להתחיל לשנות אותו ולשים מאחור את כל מה שעברנו עד עתה.
כנ"ל הכניסה למטבח, אם תכנסו סמרטוטים, כך בדיוק יצא טעמו של האוכל ולא תוכלו להאשים אף אחד בזה למעט את חוסר התשוקה שלכם.
.
כשאתם נכנסים מטבח שימו מאחור את כל תלאות היום וכנסו אליו עם ברק חדש בעיניים בציפיה למתכון החדש שאותו קיבלתם רק הרגע וממש מדגדג לכם באצבעות להכין אותו כבר.
אגב תשוקה, טיפ שביעי- בשלו עבור מישהו שאתם אוהבים אין ספק שזה לא כיף גדול לבשל רק עבור עצמך.
אין מי שיעריך, יתפעל, יחמיא או יעשה את הדבר הבסיסי ביותר, יאכל את האוכל.
בשלו עבור המשפחה, החברים, הזמינו אנשים לטעום ואם אין לכם עדיין משפחה, בשלו משהו והביאו אותו למחרת לעבודה או הקפיצו קצת ממנו לשכנים, אין כמו לחלוק אוכל טוב עם מישהו שאוהבים, אגב זה תמיד חוזר אליך חזרה.
יש לי שכנה מדהימה שמכינה אוכל חבל על הזמן ואני תמיד שמחה לראות אותה אצלי בדלת עם איזו עוגה או קובה, זה גם משפר את יחסי השכנות וג עושה טוב לבטן- נו, טוב קצת פחות למשקל.
.
טיפ שמיני שקשור - לתבל מכל הלב אבל במידה כלל זהב- להוסיף תמיד אפשר, להפחית זה הרבה יותר קשה.
אל תפחדו לתבל את האוכל.
אחד היתרונות בבישול להבדיל מאפייה הוא שבבישול בכל נקודת זמן אתה יכול לטעום ולשפר.
באפייה, בשלב שהמאפה נכנס לתנור אין מקום לתיקונים לכן כשאתם מבשלים תבלו את האוכל, לא לפחד, תנסו גם תבלינים שאף פעם לא ניסיתם ומשדרגים את התבשילים, למשל, בכל הנושא לקציצות תוסיפו כפית של "ראם אל חנות" אל הקציצות, אתם לא מבינים מה זה עושה לטעם וכמון כמובן, למי שעדיין לא הבין את הפרנציפ.
השתמשו בג'ינג'ר, תבלין מעולה לכל כך הרבה תבשילים כמו מוקפץ, קציצות, גולאש, השתמשו בסומאק זה תבלין שלא הרבה מכירים, אי אפשר לתאר את השדרוג שזה עושה למנות תבלו, מכל הלב ואז תטעמו אם יש צורך הוסיפו תבלינים, אגב חלק גדול מהטעמים מתעצמים אחרי רתיחת התבשיל לכן דאגו לתבל רק אחרי רתיחת האוכל.
אגב, מישהו עדיין לא יודע שבכל תבשיל שיש בו רסק עגבניות או עגבניות טריות חייבים להוסיף קצת סוכר?! טיפ תשיעי ואחרון- לנסות, לנסות ושוב לנסות אל תפחדו לנסות, גם אם לא הצליח בפעם הראשונה או השנייה או השלישית תמשיכו לנסות, לכו לפי השלבים, עקבו אחר ההוראות, לנסות כל דבר גם אם נראה לכם מוזר.
קחו בחשבון ששף טוב לא יפרסם מתכון שאי אפשר לאכול אותו, מקסימום הוא לא יהיה כל כך לטעמכם, אבל תנסו, לא להתייאש, לא לפחד, תעשו את מה שאתם אוהבים ותצליחו, בכל.
ולמי שעדיין יש קשיים, מוזמן לפנות ואשמח לסייע.
בתאבון ובהצלחה.

בעלת "אוכלים אצל לוי במנחמיה", מטבח ביתי ישראלי עם נשמה והרבה נגיעות מרוקאיות המספק קייטרינג, תבשילים ביתים, ארוחות לצימרים ומטיילים בצפון הארץ.

המטבח הביתי נמצא במנחמיה הנמצאת בין בית שאן לצומת צמח ולכן מטבח זה נותן מענהלכל הנופשים הנמצאים או עוברים כאן בסביבה, לתושבי המקום והאזור כולו, לקבוצות מאורגנות היוצאות לימי גיבוש/ שטח, לטיולים באזורומעוניינות בארוחות בשטח, או לאירועים מיוחדים כגון ימי הולדת, מסיבות רווקים/ רווקות, או כל אירוע פרטי אחר. קיימת אפשרות לבישול בבית הלקוח.

http://www.levi4u.co.il

כל הזכויות שמורות לחברת תבשיל אינטרנט בע"מ © 2011. אתר תבשיל הוא שוק אוכל באינטרנט, המאפשר מפגש בין בשלנים ובשלניות ביתיים לקהל הרעבים באזור מגוריהם, שרוצים לאכול אוכל ביתי או להזמין קייטרינג ביתי. באתר גם מתכונים של מאכלי עדות בישראל, כגון מתכוני אוכל מרוקאי, אוכל טריפוליטאי, רוסי ועוד, טיפים, פורום אוכל ומידע לעסקים קטנים בתחום המזון.