צאט כתבה-תשעה טיפים בנושא עבודה במטבח- חלק א' - תבשיל - יריד האוכל הביתי של ישראל
פתיחת מטבח
      הרשמה | שכחתי סיסמא
  • חפש מנה
  •      
  • חפש שם עסק
סוג מנה
סוג מטבח
ישוב
איזור
סגור חלונית

סגור חלונית הגדרות חיפוש נוספות:

עד מחיר
ש"ח
זמן התראה
כשרות
מנה ייחודית לחגים
אתר אישי משלוחים    צמחוני    אורגני    ללא גלוטן    טבעוני    דיאטתי

תשעה טיפים בנושא עבודה במטבח- חלק א'

רוית לוי


( לאתר הכותב)
תשעה טיפים בנושא עבודה במטבח- חלק א'

מי מאיתנו לא ניצב בפני בעיה דומה: שוב לא הצליחה לי העוגה או שוב נשרף לי האורז, התבשיל יצא תפל מידי, הבשר יצא מסטיק ולעוף יש טעם של.
.
.
כלום? תשעת הטיפים הבאים ילמדו את אלה שפוחדים או לא מוכנים להתעמת עם מלאכת הכנת האוכל בכמה צעדים פשוטים איך כל אחד מאיתנו יכול להפוך את המטבח שלו אם לא למסעדת גורמה אז לפחות למטבח של טבח סוג 3.
לא, לא נדבר כאן על שיטות חיתוך, או זמני צלייה מומלצים לעופות ולבשרים וגם לא נלמד איך לכבוש דגים במלח ולימון, כן נדבר על איך להצליח במטבח כי הכל טמון בנו, ביכולות לנו ובמה שאנחנו מאמינים שאנחנו טובים בו.
הכתבה הבאה תלמד אתכם להעלות מדרגה את הבישול והאפייה שלכם.
אני בת 36 ובעלת אתר לתבשילים וקייטרינג בצפון הארץ, לא למדתי בישול בשום מכללה מובילה ולא הוצאתי הון עתק על לימודי שף, לא תמיד ידעתי לבשל וגם לי בהתחלה נשרפו העוגות או נפלו אחת אחרי השנייה.
אחרי אינספור התלבטויות ביני לבין עצמי ניסיתי לחשוב ולבדוק מה העלה את הרף, מה נתן לי את הדחיפה הזאת קדימה ושיפר להדהים את יכולות הבישול והאפייה שלי ומה גרם לזה שהיום לא רק שאינני מתביישת במה שאני עושה אלא עובדת בו ומוכרת אותו.
אחרי חשיבה ארוכה מצאתי את התשובה ומכיוון שבישול ואפייה זה משהו שכל אחד יכול לעשות (כן, כל אחד) אז יש לי כמה טיפים בשבילכם.
הטיפים האלה בהחלט יכולים לשמש אתכם לא רק במטבח אלא לכל דבר בחיים, תזכרו: הכל נמצא אצלנו בפנים במה שאנחנו מאמינים בו.
טיפ ראשון: לכו לפי ההוראות.
הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו להגיע ממקום אחד למקום שני בלי להתבלבל בדרך.
יש gps, מפות אינטרנטיות מפורטות ממקום המוצא למקום היעד ובמידה ונעזרת בהוראות תגיע בטוח לנקודת היעד וסביר להניח גם לפי הזמן המשוער שהקציבה לכך המפה.
ממשו את הכלל גם בבישול ובאפייה- כשאתם מנסים בפעם הראשונה מתכון חדש לכו בדיוק אחר ההוראות, צעד אחרי צעד, טעימה אחרי ערבוב, ממש לפי המתכון והתוצאות לא תאחרנה לבוא.
נכון, צריך לדעת לבחור מתכונים, ואולי זה חצי טיפ שלא נרחיב עליו יותר מידי אבל אין ספק שלא כל מתכון הוא טוב ולכן כדאי לפחות בהתחלה לבחור כמה ספרים של שפים/ קונדיטורים מובילים ולהיצמד אליהם, אבל זה עובד ולמעשה מוביל אותנו לטיפ השני   טיפ שני: מתכון חדש נסו קודם כל על עצמכם ובסביבה הקרובה שלכםבלבד ואם להיות בוטים, כדי שאם תפשלו זה לא יהיה במסיבה שהוזמנו אליה 25 איש לפחות.
.
.
אם אתם בשלנים בתחילת דרככם, כלל זהב- מתכון חדש מנסים רק על בני המשפחה הקרובה ועוד חצי טיפ שלא נרחיב עליו, הכינו תמיד תבשיל חלופי למידה שהחדש לא יצליח.
.
לא מנסים אף פעם מתכון חדש באירוע או במסיבה ולא משנה עד כמה פשוט הוא נראה ורק אחרי שניסיתם ואתם יודעים שהוא מוצלח, לכו על זה דבר שמוביל אותנו לטיפ השלישי טיפ שלישי: תנו לכל מתכון את ה טאצ' האישי שלכם למה הכוונה? אחרי שניסיתם מתכון (וכן אין כאן שום יומרה מצידי) וגם אם זה מתכון של שף או קונדיטור חפשו במה אתם יכולים לשפר או לשנות אותו ולתת לו את הטאצ' האישי שלכם.
נכון, יש מתכונים שממש לא צריכים שינוי או שיפור אבל אני חייבת להגיד שעד היום לכל מתכון אני מוסיפה משהו שלי- למשל למרק של הקוסקוס אני תמיד אוסיף כמון וקינמון, לעוגת השוקולד הכי פשוטה זו שבעלי יכול לאכול יום ולילה תמיד אני אוסיף שוקולדצ'יפס או אגוזים (אגב גם לפתיתים אני תמיד מוסיפה כמון) ולקציצות אני אוסיף סומאק וראס אל חנות, כל אלה הם הטאצ' האישי שלי, זה גם משפר את המתכון לפי הטעם שבני המשפחה ואתם אוהבים וגם הופך אותו למתכון האישי שלכם.
  טיפ רביעי- בחר לך מתכון מנצח בחרו לכם כמה מתכונים מובילים שאתם אוהבים ועושים אותם מצויין, שדרגו אותם, שפרו אותם ועשו אותם בכל הזדמנות כשאין לכם כוח או זמן להיות יצירתיים.
מתכונים מוכרים שתמיד חוזרים בהם לטעם המוכר והאהוב עושים טוב לכולם, אז למה לא? כמובן שאם יש לכם זמן ויישמתם את הטיפים הראשונים אז אין כמו מתכון חדש שישאיר את הסובבים המומים, אבל אם לא, לכו על הבטוח, זה הכי טוב.
על חמשת הטיפים הנוספים קראו ב"תשעה טיפים בנושא עבודה במטבח- חלק ב".

בעלת "אוכלים אצל לוי במנחמיה", מטבח ביתי ישראלי עם נשמה והרבה נגיעות מרוקאיות המספק קייטרינג, תבשילים ביתים, ארוחות לצימרים ומטיילים בצפון הארץ.

המטבח הביתי נמצא במנחמיה הנמצאת בין בית שאן לצומת צמח ולכן מטבח זה נותן מענהלכל הנופשים הנמצאים או עוברים כאן בסביבה, לתושבי המקום והאזור כולו, לקבוצות מאורגנות היוצאות לימי גיבוש/ שטח, לטיולים באזורומעוניינות בארוחות בשטח, או לאירועים מיוחדים כגון ימי הולדת, מסיבות רווקים/ רווקות, או כל אירוע פרטי אחר. קיימת אפשרות לבישול בבית הלקוח.

http://www.levi4u.co.il

כל הזכויות שמורות לחברת תבשיל אינטרנט בע"מ © 2011. אתר תבשיל הוא שוק אוכל באינטרנט, המאפשר מפגש בין בשלנים ובשלניות ביתיים לקהל הרעבים באזור מגוריהם, שרוצים לאכול אוכל ביתי או להזמין קייטרינג ביתי. באתר גם מתכונים של מאכלי עדות בישראל, כגון מתכוני אוכל מרוקאי, אוכל טריפוליטאי, רוסי ועוד, טיפים, פורום אוכל ומידע לעסקים קטנים בתחום המזון.