צאט כתבה-עבודה בתחום המסעדנות - תבשיל - יריד האוכל הביתי של ישראל
פתיחת מטבח
      הרשמה | שכחתי סיסמא
  • חפש מנה
  •      
  • חפש שם עסק
סוג מנה
סוג מטבח
ישוב
איזור
סגור חלונית

סגור חלונית הגדרות חיפוש נוספות:

עד מחיר
ש"ח
זמן התראה
כשרות
מנה ייחודית לחגים
אתר אישי משלוחים    צמחוני    אורגני    ללא גלוטן    טבעוני    דיאטתי

עבודה בתחום המסעדנות

מערכת אתר AllJobs



עבודה בתחום המסעדנות

העולם הקולינארי הפך בשנים האחרונות לזירת תעסוקה נחשקת עבור מחפשי עבודה רבים, מהסוג אנין הטעם, שמאז ומתמיד אהב לבלות את זמנו הפנוי בסביבתו השוקקת של המטבח.
תוכניות בישול, ערוץ האוכל, ראליטי כגון "קרב סכינים" ו"המטבח" ושפים באור הזרקורים כמו השף רמזי הבריטי מ"מטבחי הגיהינום" הפכו את המטבח לסצנה זוהרת במיוחד של תאוות חושים.
כמובן שהמציאות קצת שונה מהאלטרנטיבה הטלוויזיונית וההשתלבות בתחום המסעדנות דורשת גם הרבה עבודה קשה, ידע וכמובן, כמויות אדירות של כישרון ומוטיבציה.
הבשורות הטובות הן שבשנה האחרונה חל גידול משמעותי של 61% בביקוש לעובדים בתחומי תעשיית המזון, האוכל והאירועים, כך שבהחלט יש משרות פנויות להשתלב בהן ומי שצבר מספיק ותק וניסיון ויש את המימון הנדרש והאמביציה, מוזמן לפתוח מקום משלו – מסעדה, בר, בית קפה, אולם אירועים, קייטרינג וכולי.
אולם, נניח שאתם טבחים בתחילת דרכם – כיצד תפלסו את הדרך בדרך להיכל התהילה? הרי היום שף הוא גם מותג ולכן, חשוב שתתנסו במגוון תחומים עד שתמצאו את הנישה שלכם, תשיגו מנטור שילווה אתכם לאורך הקריירה ותלמדו היטב כל מה שצריך לדעת על חדשנות ועל החיך הישראלי.
לימודים מקצועיים - יש כיום מגוון מוסדות שמציעים קורסים והשתלמויות בבישול, קונדיטוריה וכולי.
תוכלו ללמוד תוך כדי הדרכה צמודה את יסודות הבישול ועל מגמות חדשות ולהתנסות כמובן בבישול איכותי.
העדיפו ללמוד אצל מורים שאתם מעריכים בשוק – שפים ידועים או טבחים שאתם מתחברים לסגנון הבישול שלהם.
התמחות - בכל הנוגע לאוכל, התיאוריה אינה מספיקה – עליכם לצאת מהמטבח ולהתנסות בשטח.
חפשו לעצמכם מקום לסטאז' – זו יכולה להיות מסעדה או בית מלון ואפילו חדר אוכל בחברה גדולה, תבחרו מהיכן אתם רוצים להתחיל ותעשו את הניסיונות שלכם בכמה שיותר תחומים כדי לשפצר את הכישורים.
בישול זה לא רק כישרון, זה גם לעמוד בציפיות של הסועדים, לספק את האוכל בזמן, לעבוד בסביבת עבודה דינאמית ועוד.
מומלץ לאתגר את ההתמחות ולעבור בין מסעדות ואתרי הסעדה כדי ללמוד על כמה שיותר סגנונות וגם על עצמכם, מה אתם הכי אוהבים לבשל והיכן אתם הכי נהנים לעבוד.
באילו תנאים, עם אילו קהלים ועם איזה תפריט.
לימודים בחו"ל - שפים רבים בוחרים לאתגר עוד יותר את מה שהם למדו על אוכל בארץ ונוסעים ללמוד או לעבוד בחו"ל בארצות שבהן נפוץ סגנון הבישול המועדף עליהם.
מומלץ לבדוק עוד לפני הנסיעה מקומות עבודה או מוסדות לימוד פוטנציאליים.
הלימודים בחו"ל יעניקו לכם פרספקטיבה נוספת על התחום, תוכלו לייבא חדשנות ארצה וכמובן, עבודה במקומות נחשבים בחו"ל תוסיף המון לרזומה שלכם.
מומלץ תמיד ליצור קשרים, לקחת המלצות ולשפשף גם את החוש השיווקי שלכם – הצלחה של מסעדה תלויה באינספור גורמים וכמובן שהאוכל משחק תפקיד חשוב, אך גם בנייה נכונה של תפריט, עיצוב, אווירה, איכות השירות ויכולת ניהול הם גורמים חשובים ולכן, בעת עבודתכם חשוב שתלמדו כמה שיותר על כל התחומים שקשורים בעולם המסעדנות.
ניהול קריירה - אל תחששו לערוך תקופת ההתמחות או העבודה לעשות ניסיונות, להציע לשף הראשי להוציא מנות חדשות ויצירתיות מבית היוצר שלכם ובמקביל, אל תחששו לטעום מנות של אחרים ולגלות טעמים וחומרי גלם בהם טרם השתמשתם.
בקשו גם לקחת אחריות על יוזמות כמו למשל, אירוע מיוחד שנערך במסעדה וכך תוכלו לפתוח את עצמכם לאפיקים ניהוליים יותר – תפעול צוות המלצרים, ניהול המטבח וכולי.
כדי להתחיל קריירה מצליחה חשוב שתלמדו לעבוד גם בתקציבים מוגבלים מראש ולנהל מו"מ עם ספקים – ידע וכישורים שילוו אתכם בהמשך הדרך.
כמו כן, אל תפספסו הזדמנויות לבלוט, אם בעל המסעדה העניק לכם אפשרות לייצג אותו בתערוכה חשובה או לטפל במסעדה בהעדרו – קחו את זה בתור אתגר.
חשבו תמיד על הצד הבא שלכם, באיזו מסעדה תעבדו בהמשך והאם תוכלו לשדרג את התנאים ואת הסטטוס במקום העבודה הבא על סמך הניסיון שכבר צברתם, למדו את השוק, קראו מגזינים וספרות מקצועית, בקרו בתערוכות חשובות ובמסעדות אחרות כדי לשאוב השראה וכדי להיות תמיד עם יד על הדופק במה שמתרחש בתחום שלכם.

AllJobs הינו אתר הדרושים הגדול בישראל המרכז מידע אודות עשרות אלפי משרות פנויות בשוק העבודה בישראל.
 
באדיבות אתר Alljobs.co.il דרושים

כל הזכויות שמורות לחברת תבשיל אינטרנט בע"מ © 2011. אתר תבשיל הוא שוק אוכל באינטרנט, המאפשר מפגש בין בשלנים ובשלניות ביתיים לקהל הרעבים באזור מגוריהם, שרוצים לאכול אוכל ביתי או להזמין קייטרינג ביתי. באתר גם מתכונים של מאכלי עדות בישראל, כגון מתכוני אוכל מרוקאי, אוכל טריפוליטאי, רוסי ועוד, טיפים, פורום אוכל ומידע לעסקים קטנים בתחום המזון.